Saturday, March 1, 2014

Ars Fennica 2014 ehk Kiasma I

Pärast kuuajast pausi leidsin jälle aega, et kunstinäitusele minna. Kuna olin Helsingis ja vaba aega oli piisavalt, otsustasin ära käia ühes Soome kuulsaimas kunstimuuseumis- Kiasmas.
Muuseumis oli parasjagu mitu näitusteplokki. Üks neist oli Ars Fennica 2014, mis koosnes soome kunstnike töödest, kes võistlesid Ars Fennica auhinna nimel.
Minu lemmikkunstnik sellelt näituselt oli Leena Nio, kelle tööd lihtsad, aga neis oli ka moodsa kunsti elemente.
 
"Paperface I-II" 2014
 
Leena Nio tööd valmivad kihtidena- huvitavad värvigammad ja tekstuurid tekivad alles siis, kui kunstnik on pooleldi kuivanud värvi mingil moel töödelnud- seda näiteks kraapides, maha pühkides või isegi pestes. Mulle meeldisid kunstniku tööd "Paperface I-III" mis olid kolm tööd, millel oli kujutatud inimesi paberist nägudega, naguu nimigi ütleb. Mulle meeldis nende tööde idee, sest see oli teistsugune sellest, mida me tavalise portree puhul oleme harjunud nägema.
 
 
Mulle meeldisid maalidel kasutatud värvitoonid, kõikidel töödel olid värvid just õiges tasakaalus. Pildilt ei ole vist nii hästi näha, aga tööd olid tõesti reljeefsed ning kasutatud oli erinevaid tekstuure. Näiteks ülal toodud kardiganiga maal nägi välja tõesti nii, nagu selle loomisel oleks kasutatud lõnga.
 
Samalt näituselt meeldis mulle veel kunstnikeduo IC-98 pildid. Neis oli kasutatud nii joonistamist, installatsiooni kui ka animatsiooni. Nende näitus oli täiesti kottpimedas toas ning pilte näidati seintele prožektoritega. Need tööd meeldisid mulle sellepärast, et tänu animatsioonile olid need liikuvad, mistõttu mingi detail pidevalt muutus- näiteks puuoks või pilved.  Pimedas toas selliste tumedate värvitoonidega piltide vaatamine oli veidi jubegi (taustaks mängiti ka muusikat), aga mulle meeldis.
 
"Abendland"- 2013

 
 
Samal näitusel eksponeeriti veel 5 kunstniku töid, kuid kaks eelmainitut olid minu lemmikud. Veel olid seal näiteks Riitta Ikoneni fotokunst ja Pauliina Turaakka Purhoneni õmmeldud nukkudega loodud kunst.
Antud näitus on avatud  Kiasma II korrusel veel 20. aprillini.
 


No comments:

Post a Comment