Sunday, January 5, 2014

"Kaks Ledat ja..."- LAURENTSIUS

Vabaduse väljak- Tallinna süda. Inimesed käivad sealt iga päev läbi ja mööda, kuid vähesed teavad, et selle sama väljaku ääres on mitu väärt kunstigaleriid, kus näidatakse tasuta vahvaid näitusi.

Üks näitus, millest olin kuulnud, oli Eesti kunstniku Laurentsiuse näitus "Kaks Ledat ja...", mida näidati 13.02.2013- 5.01.2014 Tallinna Kunstihoone Galeriis, Jaani kiriku kõrval. Jõudsin ka ise seda vaatama viimasel päeval, 5. jaanuaril.
Kunstnik Lauri Sillak (kunstnikunimega Laurentsius) on ise oma näitust kirjeldanud nii:

"Minu näitus "Kaks Ledat ja.." koosneb mõnest maaliseeriast ja paarist üksikust teosest, mis hoolimata välisest eklektilisusest moodustab suhtelise terviku"

Ning tõepoolest, antud näitus oli erinev tavalistest maalinäitustest. Näitusel olid näiteks suur pastelljoonistus naisest tihasetapeedil, kolmteist graffitivisandit sõnast "love" ja baroksed mustad raamid õrna roosimaali ümber. Viimased olidki kogu näituselt minu lemmikud. Minu arvates sobisid massiivsed mustad raamid väikese roosimaali ümber ideaalselt ning tasakaalustasid üksteist.


Üks raamidest, ümmarguse raami peal kaugelt paistev abstraktne kogum on tegelikult roosiõied

 


Mulle meeldis, et raamid olid detailsed ja huvitavate kujudega, need andsid justkui edasi kahte emotsiooni: valge roos keskel oli väga õrn samas kui must raam mõjus jõulisena.


Teine must raam, jällegi roosimaaliga aga teiste detaildega
 

Veel meeldis mulle suur pastellijoonistus naisest tihasetapeedil. See oli teistsugune tavalistest maalidest. Tihasetapeet muutis maali huvitavamaks ja lisas rohkelt detaili. Samuti meeldis see mulle sellepärast, et joonistus oli suuremõõtmeline, seega oli seda hea vaadata ning detaile paremini näha.



Pastellijoonistus naisest tihasetapeedil


 
Üldiselt jäi mulle näitusest väga hea mulje. Mulle meeldis, et näitus oli nö mitmemõõtmeline, ei oldud piirdutud ainult maaliga vaid kasutatud erinevaid materjale ja toodud välja erinevaid emotsioone. Läheksin kindlasti ka tulevastele Laurentsiuse näitustele. 




No comments:

Post a Comment