Saturday, January 11, 2014

"Mummuistlik matk"- Ashot Jegikjan

 
Taaskord külastasin (8.01) üht galeriid, mis asub Tallinna südames ning milles olevad näitused on külastajale vaatamiseks täiesti tasuta.
Tallinna Linnagaleriis eksponeeritakse 4.01- 26.01.2014 Armeenia kunstniku Ashot Jegikjani näitust "Mummuistlik matk".
Esimene asi, mis mul kogu näitust vaadates kunstniku stiili kohta silma jäi, oli selle minimalism. Kõik teosed olid väga lihtsalt vaatajale edastatud ning arusaadavad. Alguses vaadates tundusid tema teosed pigem lapsemeelsete nö. plätserdustena kuid lähemalt vaadates oli neis ka mingi sügavam mõte.
 

Minu lemmiktöö, "Tütarlaps tassiga III". See töö näitas, et väheste värvidega on võimalik teatud emotsiooni edasi anda.



Eestis elav Ashot Jegikjan on iseennast kirjeldanud nii: "Olen Ashot Jegikjan- mummuist, kunstnik, kirjanik, muusik, jutumees, kosmopoliit, kõigi aastaaegade austaja." Ta on illustreerinud ja kirjutanud ka raamatuid, näiteks "Kirjad Hamletile" ning jutte ajakirjadele Vikerkaar, Sirp jm. 1997. aastast on kunstnik Eesti Kunstnike Liidu liige.


 
Minu teine lemmik, 2013 aasta töö "Unistaja ja päev"
Mulle meeldib antud kunstniku tööde juures nende lihtsus. Mulle meenus tema töid vaadates selline mõttetera nagu "lihtsuses peitub võlu". Osad tema maalid on ääretult värvikirevad, kuid teised jällegi ainult mõne värviga maalitud. Sellest hoolimata on tema töödesse valatud emotsioon vaatajale täielikult edastatud.
Sellest näitusest jäi mulle väga hea mulje ning kellel võimalust ning aega, soovitan kindlasti vaatama minna!

Kunstnikul on ka oma blogi: http://ashotjegikjan.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment